Werkbonapp-zatministratie-of-watministratie

ZATministratie of WATministratie?

Voor een ondernemer tellen er maar twee dingen: de core business en more business. Om die te optimaliseren, halen bedrijven vaak de prachtigste en veelal dure software in huis. Administratie is daarentegen een noodzakelijk kwaad en kost alleen maar geld. Omdat je er dus zo weinig mogelijk mee bezig wilt zijn, ligt het voor de hand om juist deze processen zoveel mogelijk te automatiseren. Makes sense, right? Maar waarom wordt er dan nog steeds op grote schaal geploeterd met papieren werkbonnen?

Geld ‘verdampt’

Het lijkt ons dat administratief personeel wel wat beters te doen heeft dan werkbonnen met koffievlekken en hiërogliefen te ontcijferen. Als ze de werkbonnen al hebben ontvangen en die niet onder een stapel papieren en daarmee in de vergetelheid zijn geraakt. En hoe nauwkeurig zijn die bonnen qua voorraadbeheer? Je bestelt materialen en legt ze netjes klaar voor de buitendienst. Maar weet je precies welke materialen zijn meegenomen en waar die zijn gebleven? En hoeveel heb je nog op voorraad? Op die manier verdien je aan de ene kant geld terwijl het aan de andere kant ongezien ‘verdampt’. Trouwens: hoe innovatief kom je met al dat handmatige gehannes eigenlijk over bij een klant die op zijn beurt juist heel vooruitstrevend is?

Door deze processen eenvoudig, overzichtelijk en zeer betaalbaar te automatiseren, zorg je voor een gesloten geld- en goederenstroom en dus meer grip op je onderneming. Doe je dit met WerkbonApp, dan profiteer je automatisch ook van de volgende voordelen:

– Geen risico op achterstallige administratie en onleesbare papieren werkbonnen, maar alles realtime en digitaal.
– Buitendienstmedewerkers hebben een eigen dashboard met daarop het aantal declarabele uren per week. Dit zorgt voor focus op het schrijven van hun uren en de gebruikte materialen.
– Medewerkers hebben graag inzicht in hun gewerkte uren en de werkgever heeft realtime de productiviteit per medewerker in beeld.
– Blije gezichten op de administratie dankzij versimpelde en efficiëntere administratie.
– Door de app te koppelen aan je huidige voorraad/boekhoudpakket zijn diverse efficiencyslagen mogelijk.
– Ook uren van onderaannemers meteen in kaart dankzij het aanmaken van een sub-account.
– Realtime status van de werkbonnen (klaargezet/opgehaald/compleet).
– Exportmogelijkheden naar bijvoorbeeld Excel, prettig voor onder andere ZZP-ers.
– Track & Trace-mogelijkheden in combinatie met GPS. Handig voor storingdiensten om de dichtstbijzijnde collega op te sporen.

Probeer Werkbonapp gerust een maand gratis. Dat is inderdaad een extra administratieve handeling, maar die zal je er nog veel meer besparen.